onsdag 26. desember 2012

Familieselskap og deilig sjokolade

Noe av det fine med julen er at man får være så mye sammen med familien. Og det fører jo til at man får dekke flere festbord på en uke. ME LIKE!! I dag har bestemor, nevøen vår, mamma og stefaren min vært på besøk. Vi serverte roastbiff og soppstuing - lag på lag gratinert med ost, fløtegratinerte poteter og grønnsaker. 
 
 
På bordet pyntet jeg i dag med trauet jeg har lånt av mamma. Granbar kjøpt på Ikea, kongler og røde lys.


 
De små hjertelysestakene har jeg kjøpt på Plantasjen til en tier pr stk.

 
Så til den deilige sjokoladen. Dette er absolutt ikke en ukjent sjokolade i bloggverden, men jeg fikk mitt første møte med denne forrige uke. Jeg var på besøk hos en nabo i svingen, hun hadde laget denne og det vanket en smakebit. Hun kunne fortelle meg at det het Rockyroad. Hun hadde laget det uten peanøtter så da kunne jeg spise det. Nam, nam!
 
Jeg måtte selvsagt lage dette selv for det var skikkelig godt. Jeg brukte 3 store plater melkesjokolade, 2 poser dumle, 2/3 pose med mashmallows (jeg måtte bruke store som jeg klippet opp, for jeg fant ikke mini) og ca 3 dl pistasjenøtter. Smelt sjokoladen og bland inn alle ingrediensene. Smør det utover i en form, sett kaldt og del opp. ENJOY!

 
Da jeg stelte i stand til middag i dag var Tore og Elias ute i snøen. De bygde huler, snømenn og sklie. En veldig fornøyd liten gutt som kom inn til middag.
 
 
Pynte-bord-klem fra Charlott
 

3 kommentarer:

  1. Tusen takk for atter en nydelig middag og ett nydelig bord. Du er flink. Stor klem mamma.

    SvarSlett
  2. Så koselig bord.. Herlig med slike gode juledager.

    Ønsker deg en fin romjul.
    Klem fra Tonje Merethe

    SvarSlett
  3. Nam nam, den middagen hørtes utrolig god ut. Og ikke minst sjokoladen!

    Ønsker deg og dine noen fine romjulsdager :) klem

    SvarSlett