torsdag 8. november 2012

Uglelue

For noen dager siden viste en lokal blogger frem en kjempefin uglelue hun hadde kjøpt til lillesnuppa si. Jeg synes den var supersøt og tenkte i mitt stille sinn at den må jeg prøve å hekle. Så jeg tok frem fra bakhodet en oppskrift jeg brukte i fjor. Da heklet jeg en bamselue til Elias. Den kan du se her.
 
Jeg har heklet to ugleluer nå. En til lille niesa og en til Elias. Den til bassen ble litt stor, men da holder den jo litt lenger.
 
 
En sovende modell, så litt vanskelig å se helt hvordan den ble.

 
Jeg brukte samme grunnoppskrift som på bamseluen. Heklet to øyne og et nebb og festet på. Noen "tuster" på toppen og ugleluen var komplett. Den er heklet i deilig myk babyull.
 
Jeg heklet en til lillesnuppa også. Den fikk en lilla kant.
 
 
Hekleklem fra C
 


4 kommentarer:

  1. Utrolig søt :o))

    Klem fra Aina

    SvarSlett
  2. så skjønnne!! :-) Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  3. Nydelige luer,du er så flink :)
    Moro at du fant inspirasjon i lua mi,hihi.
    I dag kom Kajsa sin i posten også,så nå har dem hver sin.

    God helg :) Klem

    SvarSlett