lørdag 28. april 2012

God helg!

På torsdag prøvde jeg ut en ny oppskrift på søt gjærdeig. Jeg prøvde oppskriften som står bak på søtgjær-pakken. Denne inneholder egg, og deigen ble så utrolig god å jobbe med. Ikke en klissete deig hvor man må bruke mer mel for å få kjevlet den ut.


Jeg formet deigen til kanelknuter. Syntes de blir så dekorative. Det kommer en "how to" på dette senere - kan jo brukes når man skal lage rundstykker også.

Mormor fylte 82 på fredag og hver gang hun har bursdag får hun ønske seg en kake. Hun sier hun har alt, så kake er det hun har lyst på.


I år ønsket hun seg rett og slett en bløtkake. Så da ble det det. Sukkerbrød dynket med melk, for at det skal bli godt og saftig, vaniljekrem og jordbærsyltetøy. For å få litt farge pyntet jeg den med friske jordbær, bringebær og blåbær.


Mormor ble fornøyd og da er jeg fornøyd!

Nå skal resten av kvelden nytes foran TV'n med litt hekling.. kanskje jeg får ferdig den siste puffen i kveld?!

Riktig god helg til alle!

Lørsdagsklem fra Charlott

4 kommentarer:

  1. Hei :)
    Takk for kommentar hos meg. Ganske morsomt, for jeg har planlagt et helt likt innlegg som deg. Hehe, men vi er syke, så har ikke fått bakt.
    Men jeg har også en knallgod oppskrift på gjærdeig og gjør de også til knuter. :) men da får det bli to like innlegg ;)
    Loppisen er på Brotorvet på lørdag, markedsdag til stathelle skolemusikk :)
    Klem

    SvarSlett
  2. Nydelig kake du hadde laget! Fikk lyst å smake selv om jeg egentlig ikke liker bløtkake...

    SvarSlett
  3. Ser riktig godt ut :) Og gratulerer med mormor :) klem og hils

    SvarSlett
    Svar
    1. Bolette Lindholdt29. april 2012 kl. 01:59

      glemte å si at det var meg BO :)

      Slett