mandag 14. februar 2011

Starten på en minnebok

(bilde lånt fra http://www.blink-hus.no/)


Julen 2010 ble en jul vi kommer til å huske av flere grunner. Vi koste oss masse med familien, som vi pleier å gjøre hvert år. I tillegg til dette bestemte vi oss for å bygge hus. Siden jeg er damen i familien er det naturlig at det er jeg som har gått svanger med våre tre herlige barn...MEN jeg har ikke vært alene, da min kjære mann har gått svanger i mange år. Han har gått svanger med et hus! :) Huset over er utgangspunktet vårt, men vi har tegnet det om slik at det blir slik vi vil ha det.


Vi kjøpte huset vi bor i nå for ni år siden, eller det vil si vi kjøpte utgangspunktet for huset vi bor i nå for ni år siden. Vi har pusset, bygget og bodd. Men tiden er allikevel inne for å bygge vårt eget. Vi kommer ikke til å flytte mer enn noen hundre meter lenger ned i gaten, så ungene kan fortsette på samme skole og vi er i nærheten av familien vår.


Vi er godt i gang med planleggingen... hadde ikke forestilt meg hvor mye man må tenke på! I dag ble første innskuddet på tomten satt inn. Vi bestemmer oss i disse dager for hvem som skal bygge huset vårt, så jeg håper søknaden er inne om ikke så altfor lenge.


Tulla i huset er minst like ivrig som mamma'n sin når det gjelder hvordan hun vil ha det. Når man snart er syv år har man liksom lyst til å ha litt av alt.. men jeg prøver å veilede som best jeg kan. Det er en jungel av valg, og utrolig mye spennende. Hun er glad i rosa så vi har funnet en tapet hun vil ha på den ene veggen sin. I tillegg har hun bestemt seg for at hun vil ha lysekrone i taket, så dette blir nok et rom verdig en prinsesse.



(bilder lånt av ikea.no og flugger.no)
I dag får vi forhåpentligvis flere svar, så jeg skriver mer senere. Nå venter lekser med tulla. Ha en super dag alle sammen!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar